نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2071
-
الف
+

ثبت تصاویر نادرست از واقعیت جنگ افغانستان به دست هالیوود

«تام هنکس» گفت: هالیوود جایی نیست که تولید‌کنندگان فلم بخواهند قصه واقعی جنگ افغانستان و عراق را در آنجا بسازند.

«تام هنکس» ستاره سینما و دارنده جایزه اسکار به انتقاد از روایت نادرست هالیوود از جنگ‌های افغانستان و عراق پرداخت.

به گزارش آی فیلم2، «تام هنکس» هنرپیشه اسکاری گفت: هالیوود اغلب آن جایی نیست که تولید‌کنندگان فلم بخواهند قصه واقعی جنگ افغانستان و عراق را در آنجا بسازند.

ستاره فلم «نجات سرباز رایان» با موضوع جنگ جهانی دوم با انتقاد از هالیوود در ارائه نادرست روایت‌ها گفت: «من نمی‌دانم که آیا هالیوود می‌تواند داستانی واقعی در مورد افغانستان و عراق را که بسیار بهتر و درست‌تر توسط فلم‌های مستند و اخبار رسانه‌ها منتشر شده، خلق کند یا خیر.

او گفت: این کار سختی است و همیشه در این مورد بحث کرده‌ایم که بهترین جا برای ارائه و روایت این قصه ها کجاست؟ و بارها و بارها به این نتیجه رسیده‌ایم که هرجا باشد در فلم‌های هالیوودی نیست. این قضیه‌ای دیگر است و ترفند کار هالیوود اینجاست که چطور نگاه‌ها به آن ختم می‌شود؟

تام هنکس در ادامه تاکید کرد: «گروههای خلاق باید در حد امکان برای ساخت فلم‌های جنگی منصفانه و بی‌طرفانه روایت‌گری کنند. عقیده من این است که در هالیوود بهترین کاری که هرکس می‌تواند انجام دهد گفتن قصه و روایت درست است و باید موثق بوده و اسطوره‌سازی شده نباشد یعنی آن را نه بدتر و نه بهتر از واقعیت نشان دهد.

تام هنکس اخیرا در فلمی با عنوان «سگ تازی» اقتباسی از رمان «چوپان خوب» سال ۱۹۵۵ میلادی «سی‌اس فورستر» نقش آفرینی کرده است.

فارس نوشت: این فلم تریلری در مورد نیروی دریایی و روایت‌گر قصه فرمانده‌ای‌ است که در تلاش است تا از کشتی‌های تجاری که در اقیانوس اطلس شمالی از امریکا به سمت انگلستان در حرکت هستند محافظت کند.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر